یک آگهی خوب بسازیم

یک آگهی خوب بسازیم
تاریخ:
۰۹ بهمن ۱۳۹۷
بسیاری از آگهی‌ها و صفحات وب موفق با پیروی از فرمول آیدا (AIDA) تهیه و تنظیم می‌شوند. بر اساس آن آگهی باید:

۱- توجه بیننده را جلب کند
۲- رغبت و کشش ایجاد نماید
۳- آرزو یا خواست بیافریند
۴- به کنش یا عمل منجر شود

متاسفانه در اغلب موارد طراحان آگهی فقط به بخش نخست این فرمول بها می‌دهند. یعنی می‌کوشند به کمک حروف درشت یا با دوز و کلکهای تصویری توجه بیننده را جلب کنند؛ در این مورد کافی است به روزنامه‌ها و مجله‌ها نگاه کنید تا به منظورم پی ببرید. بسیاری از وب سایتها هم با گرافیک پر زرق وبرق و نوشته‌ها و تصاویر چشمک‌زن و تند از همین روش پیروی می‌کنند. این کارها مثل آنست که به طرف مشتری برویم، به صورتش زل بزنیم، شانه هایش را دو دستی بگیریم و به شدت تکان دهیم. به اینصورت توجه مشتری را جلب می کنیم، اما باید ازخود بپرسیم از ما خرید هم خواهد کرد؟ پس جلب توجه فقط قسمتی از کار است، نه همه آن!

اکنون خوب گوش کنید تا روش موثرتری را برای تبلیغ به شما معرفی کنم... روش درستی که در بیننده رغبت و کشش ایجاد می‌کند و به فروش ختم می‌شود. رمز کار این است‌:

آگهی خود را مثل یک گزارش کوتاه تنظیم کنید. به آن صورتِ کلیشه‌ای ندهید. از گرافیک پر زرق و برق، حروف کج و معوج، اشکال عجیب و غریب... یا هر چیز دیگری که برای بردن جایزه گرافیک تهیه شده است، دوری کنید!
به بهترین حالت ممکن بیاندیشید. تصور کنید گزارشگری می‌خواهد کالا یا خدمات شما را بررسی کند و مطلبی درباره آن بنویسد؛ درجریان این ‌بررسی شیفته محصول شما می‌شود، بلافاصله پشت میز می نشیند و گزارش بلند بالایی می‌نویسد که فروش شما را یکشبه به عرش ‌می رساند. البته این سناریو غیرممکن نیست، ولی معمولاً اینطور اتفاق نمی‌افتد! می‌پرسید چطور؟ خدمتتان عرض می کنم...

خودتان را جای آن گزارشگر بگذارید! مثل او گزارش جانانه ای بنویسید، در آن به مشخصات و امتیازات کالا یا خدمات مورد نظر اشاره کنید و در پایان به مخاطبان بگوئید که کجا و چگونه سفارش بدهند. فقط یادتان باشد وقتی‌که مقاله تمام شد به هیچوجه سعی‌نکنید به آن شکل و شمایل آگهی بدهید، هرگز‍! هرگز!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
* واژه آیدا (AIDA) ترکیبی اختصاری، متشکل از حروف اول کلمات انگلیسی Attention, Interest, Desire, Action است - مترجم.
دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
 _                       
| |                      
| | __ _ __    ___ __  __
| |/ /| '_ \  / __|\ \/ /
|   < | | | || (__  >  < 
|_|\_\|_| |_| \___|/_/\_\
                         
                         
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
تبلیغات در اینترنت و ویژگیهای آن
 ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

تبلیغات در اینترنت و ویژگیهای آن

در این مقاله منظور از تبلیغات اینترنتی نمایش دادن نامها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتها (پایگاهها)ی پربیننده اینترنت است، به نحوی که به تحقق اهداف عمومی تبلیفات کمک نماید و کاربران (مخاطبان) را به سایت مورد نظر آگهی دهنده هدایت کند. آگهی اینترنتی (Banner) معمولاً در ابعاد استاندارد ...  ادامه مطلب 
اهمیت نام تجاری (Brand)
 ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

اهمیت نام تجاری (Brand)

نامگذاری تجاری (Branding) عملی است که سبب تشخیص فوری نام یک شرکت، محصول یا خدمت توسط مشتریان و مشتریان بالقوه می‌شود. این تعریف کلی در مورد وب سایتها نیز صادق است، ضمن آنکه می‌توان گفت برندینگ اثر مستقیمی بر ترافیک وب سایتها و جذب بیننده برای ‌آنها دارد. برای درک بهتر عملکرد برندینگ، تصور کنید که نیاز به ...  ادامه مطلب 
پنج اشتباه رایج تبلیغاتی و راههای اجتناب از آنها
 ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

پنج اشتباه رایج تبلیغاتی و راههای اجتناب از آنها

پنج اشتباه رایج تبلیغاتی غالباً سبب از دست دادن مشتری و کاهش فروش می‌شوند. کافی است آنها را بشناسید و از انجام آنها اجتناب کنید تا از بسیاری مشکلات جلوگیری کنید: ۱- افت و خیز در تبلیغات بسیاری ازشرکتها هنگامی که فروش خوبی دارند، تبلیغات خود را کاهش می‌دهند و هر وقت فروش کم ...  ادامه مطلب 
چند روش مطمئن برای فراری دادن مشتری!
 ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

چند روش مطمئن برای فراری دادن مشتری!

رفتارهای نسنجیده برخی از فروشندگان سبب فرار مشتری و از دست دادن فروش می شود. اگر شما هم از این دسته فروشندگان هستید، از کارهای زیر غفلت نکنید! ۱- قبل از آنکه نیازهای مشتری را بشناسید، شرح مبسوطی درباره شرکت خودتان بدهید! من فروشندگان متعددی را از صنوف مختلف دیده‌ام که قبل از توجه به نیازها و ...  ادامه مطلب